Review: Essence Hello Autumn

IMG_1431
Eigenlijk ben ik al van kleins af aan een enorme nagellak gek. Zo liep ik toen ik een jaar of 14 was al met de gekste nagellak rond, bijvoorbeeld met nagellak die verkleurt als hij warm wordt. Ik was gek op dat effect! Maar helaas raakte ik die nagellak na een tijdje kwijt en heb ik nooit meer andere gevonden… Tot afgelopen week! In de herfstcollectie van Essence zitten namelijk vijf nagellakjes die verkleuren! Je snapt dat ik er meteen drie meenam om te testen!

IMG_1435.JPG
Op de persfoto hierboven zie je alle vijf de kleuren. Zoals je op mijn foto kunt zien zijn de flesjes na deze foto ook iets veranderd en mijn vermoeden is dat de vijfde, goudgele kleur (Autumn & the city), hier niet te koop is geweest, want ik kom hem in geen enkele winkel en bij geen enkele blogger tegen. Omdat de lakjes blijkbaar erg goed liepen heb ik ook de nude kleur  (keep calm & go for a walk) niet kunnen scoren en test ik dus alleen de eerste drie.

IMG_1428
Dit zijn ze dan! Niet zo spectaculair als ik gehoopt had, want zoals je ziet is er van het “thermo effect” op het eerste gezicht weinig te merken. Als ik zoiets constateer ga ik gelijk kijken of andere bloggers hetzelfde probleem hebben en inderdaad: op meerdere blogs lees ik dat het effect tegenvalt. Ik kreeg al snel het vermoeden dat het kwam omdat mijn nagels op dit moment niet lang genoeg zijn. Daardoor wordt het gedeelte van de nagel dat uitsteekt niet koud genoeg.

Nog even over de lakjes zelf: beauti-FALL red is een donkerrode kleur met een koele ondertoon die lichter rood wordt op je nagels. Deze kleur dekt in twee lagen. Meet my pumpkin is in het flesje bijna bruin, maar wordt op je nagel bijna knaloranje. Ook voor deze had ik twee laagjes nodig. De groengele kleur heet Charlie seen in green. Dit is mijn minst favoriete kleur uit de collectie, omdat ik het een beetje een eigenaardige kleur vind als hij eenmaal op mijn nagels zit. Voor deze gebruikte ik drie laagjes, omdat de kleur daar iets minder “vreemd” van werd.

IMG_1429
Zoals je ziet zijn de kleuren op mijn nagels lichter dan in de flesjes. Dat komt omdat de flesjes koud zijn en mijn vingers warm, jammer! Ik was al helemaal klaar om een “slechte” review te schrijven over deze nagellak. Gelukkig had ik daar niet meteen tijd voor en liep ik nog een dag met de oranje kleur op mijn nagels toen ik dit ontdekte:

IMG_1434
Is dat een kleurverschil of niet?! Tijdens het swatchen waren mijn handen blijkbaar te warm, maar toen ik ze de volgende dag even onder de koude kraan hield, zag ik opeens wel verschil! Op de bovenste foto zijn mijn vingers nog erg koud, op de onderste werden ze weer warm.

Kortom: verwacht niet dat de lak gelijk verkleurt als je hem net op hebt. Maar als je op een koude herfstdag buiten loopt zul je het effect wel zien, leuk!

Leave a Reply

