Review: Pink Tease Nail Art Stamp

IMG_1244

Een tijd geleden kwam ik ze al tegen op de Born Pretty Store: nail art stempel systemen waarvoor je geen aparte schraper en stempel nodig hebt. Ik was wel nieuwsgierig maar ook een beetje sceptisch, dus bestelde ik ze niet. Nu kwam ik deze stempels voor €0,99 tegen bij Big Bazar en kon ik er eigenlijk niet meer omheen: ik móest dit proberen!

IMG_1245
Dit is de onderkant van de stempel, het gedeelte waar je de nagellak op doet. Tja, en dan? In de instructies op de achterkant van de verpakking staat alleen dat je de “overtollige nagellak” moet verwijderen, maar hoe, dat laten ze aan jou over.

Na wat proberen, Googlen en een YouTube filmpje bekijken, kom ik erachter dat ik de stempel eerst een paar keer lichtjes op een stuk papier moet drukken.

IMG_1263

Mijn eerste poging slaagt niet helemaal zoals je ziet. Ik heb denk ik nog iets te hard op het papier gedrukt, waardoor ik een paar druifjes kwijt ben! De tweede keer gaat al beter. Toch zit er nog een beetje een waas om de kersjes. Daar heeft de rest van de nagellak gezeten.

Is dit nu echt makkelijker dan een “gewone” nail Art stempel set? Ach, het heeft allebei voor en nadelen. Een voordeel van deze stempel is dat je de afbeelding meerdere kleuren kunt geven. Als je echter een beetje je best doet, kan dat met het andere systeem ook.

Nu wil het toeval dat op één van de image plates die ik van Essence heb, exact hetzelfde kersje in spiegelbeeld staat. Om te vergelijken stempelde ik die ook in twee kleuren op mijn nagel. Kijk en vergelijk:

IMG_1265

Boven: Pink Tease stempel Onder: Essence stempel

Tja, persoonlijk vind ik het tweede kersje mooier, en zoveel werk is dat helemaal niet! Bovendien zijn de plaatjes op de stempels van Pink Tease vrij standaard (vooral fruit, bloemetjes, hartjes en tribals). Als je daarvan houdt, zou je best zo’n stempel kunnen aanschaffen. Toch houd ik het liever bij de “traditionele” stempel sets.

Leave a Reply

