6x rode nagellak

rode nagellak

Als je een kleuter vraagt om iemand met nagellak op te tekenen, worden de nagels waarschijnlijk rood. Niet zo gek, want rood is verreweg de meest gebruikte kleur nagellak. Het was ook nog eens de eerste kleur waarin nagellak werd gemaakt! Rood kun je makkelijk het hele jaar door dragen, maar er zijn natuurlijk verschillende tinten die passen bij de verschillende seizoenen. Vandaag laat ik jullie zes verschillende nagellakjes zien waarmee je overgang van de zomer naar de herfst helemaal gaat doorkomen! Oh ja, natuurlijk kon ik het ook niet laten om deze weer sterren te geven.

red NOPINicole by O.P.I. – Mango Maven (Big Bazar, €3,99)

We beginnen nog even lekker zomers met deze oranjerode nagellak met een subtiele goude shimmer. Door die shimmer dekt hij wel iets minder goed dan de gemiddelde rode nagellak. Het koste me drie laagjes om deze mooi dekkend te krijgen. Ik moet toegeven dat de kleur in het echt iets meer “koraal” is dan op de foto. Toch is het wel echt rood.

Dekking: star-fullstar-full
Kleur:      star-fullstar-fullstar-full
Kwastje: star-fullstar-fullstar-fullstar-full

red essie fifth avenueEssie – Fifht Avenue (Etos, €9,99)

Nog zo’n lekker zomerse rode kleur is Essie’s Fifth Avenue. Deze doet me altijd denken aan aardbeien, lekker vrolijk. Maar waar ik nog veel vrolijker van word: hij dekt in één laagje! Essie mag dan niet goedkoop zijn, maar deze nagellak bewijst maar weer dat je echt waar voor je geld krijgt.

Dekking: star-fullstar-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kleur:      star-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kwastje: star-fullstar-fullstar-fullstar-full

red essenceEssence – Heart Explosion (Kruidvat €1,99*)

Hoewel deze nagellak een vrolijk, zomers rood kleurtje heeft, doet de combinatie met de gouden glitters me weer erg denken aan kerst… De glitters zorgen wel weer voor veel diepte als je meerdere laagjes aanbrengt. Dat moet ook wel, want met één laagje dekt deze nagellak niet. Ik had er twee nodig. De “Sparkling Sugar” afwerking waarmee wordt geadverteerd op de dop, vind ik niet zo mooi. Het maakt het geheel een beetje rommelig. Gelukkig is dit op te lossen met een top coat! Een andere eigenaardigheid van deze nagellak is het kwastje, wat erg kort is.

Dekking: star-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kleur:      star-fullstar-full
Kwastje: star-fullstar-fullstar-full

* Op de website van Essence staat aangekondigd dat deze nagellak uit het assortiment gaat. Dat betekent dat hij nu voor de helft van de prijs in de schappen ligt.

red essie jaguarEssie – Jag-u-are (Etos, €9,99)

Langzaam gaan we een tint donkerder met Essie’s Jag-u-are. Wat de kleur met een jaguar te maken heeft weet ik ook niet (Het dier is geel/oranje en de auto staat bekend om zijn donkergroene kleur), maarja. Dit was zo’n twee jaar geleden mijn eerste kennismaking met Essie en ik was meteen verliefd. Ook deze lak dekt in één keer. Hij bevat een subtiele shimmer die erg mooi uitkomt in de najaarszon. Ja, ook van deze ben ik fan!

Dekking: star-fullstar-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kleur:      star-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kwastje: star-fullstar-fullstar-fullstar-full

Red rimmelRimmel London – Red Obsession (Kruidvat, €6,99)

Rimmel’s Red Obsession is een heerlijke, warme herfstkleur. Ook deze dekt weer in één laagje. Het kwastje, A.K.A. de “Maxi brush”, is zo gemaakt dat hij in één keer je hele nagel meeneemt. Dit werkte bij mij niet helemaal, toch lakt hij wel fijn.

Dekking: star-fullstar-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kleur:      star-fullstar-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kwastje: star-fullstar-fullstar-fullstar-full

red sallySally Hansen – Hot Red (Big Bazar, €1,99)

Op de foto zie je het misschien niet, maar dit is zeker de donkerste van alle rode nagellak die ik vandaag test. Door de koele ondertoon oogt hij chique en is hij perfect voor najaar/winter. Ondaks de donkere kleur had ik wel twee laagjes nodig voor een goede dekking. Omdat het potje zo lang is, ontkom je ook niet aan een iets langer kwastje. Dit vind ik niet heel prettig lakken.

Dekking: star-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kleur:      star-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kwastje: star-fullstar-full

rode nagellak2Tips

Rood was niet alleen de eerste kleur nagellak, maar meteen de reden voor de uitvinding van de eerste base coat. Dit heeft als reden dat rode nagellak nogal eens voor vlekken kan zorgen. Om dit te voorkomen zijn hier een paar tips:

– Gebruik altijd een goede, niet te dunne base coat. Laatst schreef ik over Orly Bonder, deze is voor de meeste rode nagellak niet geschikt, omdat hij te dun is.
– Als je vaak per ongeluk over je nagelriemen heen lakt, kan het helpen om deze in te smeren met vaseline. Zo haal je foutjes later makkelijk weg en voorkom je verkleuring van je nagelriemen.
– Toch een foutje gemaakt? Doop een wattenstaafje in nagellakremover om de nagelak direct van je huid/nagelriem af te halen.
– Ondanks alles toch verkleurde nagels? Doe wat whitening tandpasta op een oude tandenborstel of nagelborstel en poets hiermee je nagels. Laat de tandpasta even inwerken en was daarna je handen. Het klinkt misschien als een grap, maar het werkt echt!

Leave a Reply

