Nagelverzorging: mijn routine

IMG_0686

Als het gaat om nagelverzorging, doe ik wel iets meer dan de gemiddelde vrouw. Dat komt natuurlijk omdat ik mijn nagels erg veel lak. Daarnaast heb ik ook de slechte gewoonte om ze te gebruiken om verpakkingen open te maken en plakbandjes los te peuteren. Dat vinden ze niet zo leuk! Toch zou ik, ook als je dat niet doet, aanraden om ten minste een goede handcrème en glasvijl in huis te hebben. Ik ga met jullie de producten langs die ik (vrijwel dagelijks) gebruik.

Handcrème

IMG_0690

Ik ben contactlens drager en heb ook nog eens lichtelijk last van smetvrees. Daarom was ik mijn handen behoorlijk vaak. Als er dus één product is waar ik niet zonder kan, is het handcrème! Ik zweer bij deze, van Kruidvat (€2,49). Niet alleen omdat hij erg lekker ruikt, makkelijk smeert en snel intrekt, maar ook omdat er keratine in zit, wat weer erg goed is voor je nagels!

Nagelriem-crème

IMG_0687
Een ander product wat ik ten minste dagelijks gebruik is nagelriem-crème. Het is belangrijk om je nagelriemen goed te verzorgen. Veel problemen die met je nagels kunnen ontstaan, zijn op te lossen door goede nagelriem-verzorging. Jullie hebben eerder al kunnen lezen wat ik van Burts Bees en Lemony Flutter vind. Daarnaast heb ik altijd een potje Rosebud Salve (Douglas – €9,95) in mijn tas. Deze is niet alleen heerlijk als lipbalsem, maar werkt ook prima voor je nagelriemen!

Vijlen

IMG_0689
Nagels vijlen verdient altijd de voorkeur boven nagels knippen. Als ik mijn nagels echt korter wil, knip ik er nog wel eens een stukje af, maar meestal red ik het met een vijl! Het liefst gebruik ik een glasvijl (Etos – €1,49). Dat vind ik het fijnst aanvoelen en ik heb ook wel eens gelezen dat dit de beste vijlsoort is. Om ribbeltjes en eigenwijze glitters van mijn nageloppervlak af te krijgen gebruik ik af en toe een buffervijl (Primark – €1,50). Probeer dit niet te vaak te doen en ook zeker niet met een normale vijl! Je nagels worden hier namelijk wel zwakker van.

Tegen splijten

IMG_0688
Af en toe heb ik toch nog last van gespleten nagels. gewoon omdat ik mijn eigen advies door tijdgebrek of eigenwijsheid niet altijd opvolg. De balsem van Trind (Etos – €13,95) hydrateert je nagels, waardoor de laagjes vanzelf weer “aan elkaar plakken”. Je laat hem twee minuutjes inwerken op ongelakte nagels, masseert hem dan nog even in en je kunt meteen gaan lakken! Hij is prijzig, maar het is wel super handig spul! Nog zo’n heerlijk product is O.P.I. Nail Envy base coat (eBay – €11,70). Ik gebruik er een die speciaal is gemaakt voor splijtende nagels en ik merk het verschil echt!

Zo, dit was mijn lijstje. Wat gebruiken jullie allemaal? Hebben jullie nog tips, of dingen toe te voegen?

Leave a Reply

