6x nude nagellak

nudes

Eigenlijk zou elke nagellakliefhebber er wel één in haar collectie moeten hebben: een nude nagellak. Huidskleurige of beige nagellak kan handig zijn voor het maken van een French manicure of wanneer je wilt dat je nagels er verzorgd en subtiel uitzien. Bovendien is nude een van de nagellak trendkleuren deze herfst. Het is lastig om een goede nude te vinden die mooi dekt en past bij je huidskleur. Nu heb ik altijd al eens zo’n vergelijkend warenonderzoek willen doen, met categorieen, waar je dan sterren voor geeft enzo. Dus ik greep mijn kans en vergeleek zes nude kleurige nagellakjes.

catrice swatch

Catrice – My APPricot (Kruidvat €2,69)

De eerste nagellak die ik test is van Catrice. De naam snap ik niet helemaal (wat heeft nagellak met apps te maken? Catrice heeft niet eens een app!), maar daar gaat het nu niet om. De nagelak is eigenlijk iets te roze voor mijn huidskleur, waardoor het net niet helemaal natuurlijk lijkt. Toch vind ik de kleur wel mooi, maar het koste me maar liefst vier laagjes om tot deze kleur te komen! Het kwastje is breed en lakt daaarom erg fijn, dat was weer een meevaller!
Dekking: star-full Kleur:      star-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kwastje:  star-fullstar-fullstar-fullstar-full

barry m swatch

Barry M – Silk Truffle (River Island €5,-)

Dit is een iets opvallendere lak dan de meeste nudes uit deze test. Toch wilde ik hem proberen, want hij komt uit een van mijn favoriete collecties ooit: de silk collectie van Barry M. Truffle heeft net als de andere lakjes uit deze collectie een subtiele shimmer en een semi matte finish. De lak dekt perfect in twee laagjes, maar het zou zelfs met één laag moeten lukken. Gelukkig maar, want het kwastje is erg klein en dus niet zo handig!
Dekking: star-fullstar-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kleur:      star-fullstar-fullstar-full
Kwastje:  star-full

essie limo scene swatchEssie – Limo Scene (Etos €9,99)

Over Limo Scene heb ik al eerder een blogpost geschreven. Nog steeds ben ik fan, omdat je er eigenlijk alle kanten mee op kunt. Op de foto hierboven draag ik drie laagjes. Maar deze nagellak is ook erg geschikt als basis voor een French manicure, dan is één laagje al genoeg. Wil je je nagels helemaal wit hebben? Dat lukt met vijf laagjes…
Dekking: star-fullstar-full
Kleur:     
star-fullstar-fullstar-full
Kwastje:  star-fullstar-fullstar-full

hema swatchHema – 446 (Hema €2,50)

De nagellak van Hema lijkt in het flesje erg op die van Catrice. Op de nagel valt hij een stukje lichter uit. De kleur is mooi subtiel, lichter dan mijn eigen huidskleur, maar wel ongeveer de kleur van mijn nagelbed. Ook over de dekking ben ik goed te spreken, op de foto draag ik drie laagjes. Over het algemeen een goeie nude voor een mooi prijsje dus.
Dekking: star-fullstar-fullstar-full
Kleur:     
star-fullstar-fullstar-full
Kwastje:  star-fullstar-full

essie tea crumpets swatchEssie – Tea and Crumpets (Bol.com €9,99)

Als ik mijn nagels echt in mijn eigen huidskleur wil hebben, dan is Tea and Crumpets perfect! Het parelmoer glansje maakt het iets specialer, maar zorgt er wel voor dat ik alweer snel ben uitgekeken op deze kleur op mijn nagels. Ik weet eerlijk gezegd niet of deze kleur bij Etos of DA te koop is, maar op Bol.com kun je hem wel vinden.
Dekking: star-fullstar-fullstar-full
Kleur:     
star-fullstar-full
Kwastje:  star-fullstar-fullstar-full

essie sand tropez swatchEssie – Sand Tropez (Bol.com €9,99)

Last, but definitely not least is Essie’s Sand Tropez. Deze is al door veel bloggers uitgeroepen tot hun favoriete nude nagellak. Ook ik ben al heel lang fan van deze. Het verdriet was groot toen ik hem na een paar keer gebruiken al kwijt was! Gelukkig had Bol.com laatst weer eens een Essie aanbieding en heb ik mezelf op een nieuw flesje getrakteerd. Sindsdien kan ik niet meer zonder.
Dekking: star-fullstar-fullstar-fullstar-full
Kleur:     
star-fullstar-fullstar-full
Kwastje:  star-fullstar-fullstar-full

Inspiratie

Okay, dat nude nagellak mooi subtiel kan zijn weet je nu wel. Maar ik kan me voorstellen dat je het je toch snel kan gaan vervelen. Geen nood! Deze nagellakjes lenen zichzelf ook perfect voor nail art! Ik geef een paar voorbeeldjes:

nude nail artWijsvinger
Nude is erg mooi in combinatie met goud, voor een chique uitstraling. Op deze nagel heb ik er alleen een laagje goude glitters overheen gedaan. Ik gebruikte Essie – As Gold as it Gets (Etos €9,99). Maar je kunt je natuurlijk ook uitleven met gouden patroontjes of de stempel techniek die ik eerder liet zien.

Middelvinger
Op deze nagel heb ik een Konad patroontje gestempeld. Deze komt van plaat M79, maar is ook makkelijk zelf te maken met verschillende formaten dotting tools.

Ringvinger
Gek genoeg doet nude het ook erg goed in combinatie met neon. Deze is heel simpel: wacht tot je nagellak droog is, dek de helft van je nagel af met een stukje plakband en lak de andere helft in een kleur naar keuze. Trek vervolgens het plakbandje voorzichtig van je nagel, als de nagellak die je als laatst hebt aangebracht nog niet droog is.

Pink
Op mijn pink heb ik een laagje “sneeuw” aangebracht door wat witte nagellak met een keukensponsje op de bovenste helft van de nagel te deppen.

En, ga jij deze herfst ook voor nude? Welke van deze nagellakjes past het beste bij jou?

Leave a Reply

