Review – MUA Nail Fluff

20140721-172621-62781195.jpg
Jullie weten het misschien wel, ik houd me altijd erg aan het seizoen. Geen donkere kleurtjes of groen/rood combi’s in de zomermaanden. Toch review ik vandaag een product wat me een beetje een winters idee geeft. Toch kon ik niet tot december wachten om het te proberen. Dus liep ik afgelopen week met Nail Fluff van MUA op m’n nagels

Nouja, afgelopen week… Zo lang zat het er nu ook weer niet op. Maar laten we beginnen met het aanbrengen van de Nail Fluff. Als basiskleur gebruikte ik Catrice Hot or Not? omdat die het dichtste bij de kleur van de fluff komt. De instructies zijn eenvoudig: als je een nagel hebt gelakt doop je hem meteen in het potje. Daarna druk je de fluff voorzichtig aan en na een paar minuten ga je met een kwastje over je nagel om de loszittende fluff te verwijderen.

20140721-172704-62824719.jpg
Zoals je op de afbeelding kunt zien, wordt dit best een rommeltje. Het is dan ook wel handig om een krant oid onder je handen te leggen voor je de fluff gaat gebruiken. Zo kun je alles wat overblijft zo weggooien (of terug in het potje doen, als je zuinig bent). Dit was mijn uiteindelijke resultaat:

20140721-172908-62948074.jpg Best schattig, vond ik zelf. Ik was ook best tevreden! Tot ik merkte wat voor nadelen er “kleven” (letterlijk!) aan deze manicure. Allereerst: begin er niet aan als je een huisdier hebt! Net als in een fluwelen stofje, blijven kattenharen namelijk ook goed in de fluff op je nagels hangen. Niet erg charmant. Daarnaast vond ik de houdbaarheid ook niet heel goed. Zoals ik al eerder schreef, het zat er geen week op… Nee zelfs een dag hield het niet vol! Na drie uur zaten mijn nagels al vol kale plekken en heb ik de rest van de fluff er maar weer afgehaald. Dat ging wel makkelijk, gewoon met nagellakremover. Dat is dus een pluspuntje…

20140721-173320-63200104.jpg

Leave a Reply

